Referenties

Studio Sandra Gortemaker

Sandra Gortemaker

Grafisch ontwerper en webdesigner

"De afgelopen zes maanden volgde ik een intensief traject bij Joyce. Ik had behoefte aan meer structuur en orde in mijn agenda en in mijn werk. Projecten liepen uit en ik maakte te veel extra uren. De tijd die ik voor mijn eigen bedrijf plande, schoof ik opzij voor opdrachten van klanten. Daardoor deed ik heel onregelmatig iets aan marketing en acquisitie. Ik houd nu 1 dag per week vrij voor mijn eigen werkzaamheden en het is een wereld van verschil. Ik ervaar meer rust en heb mijn marketing beter op orde. Door de kritische vragen van Joyce ben ik beter gaan kijken naar mijn offertetrajecten en heb ik een betere focus op wat het beste is voor mij, mijn klant en mijn bedrijf.  De belangrijkste verbeteringen zijn; meer rust, goede planning - waar ik me nu ook aan houd -  en mijn declarabele uren zijn gestegen."  

Pleuni Blaauw

Pleuni Blaauw

Accountmanager Training, Opleiding en Advies 

" Ik heb met veel plezier drie bijeenkomsten met Joyce gehad. Door de voorbereiding die ik moest doen in combinatie met het feit dat ze echt kijkt naar mijn persoonlijke situatie, werkzaamheden en persoonlijkheid, hebben deze bijeenkomsten een groot rendement gehad. Eyeopeners die achteraf een open deur lijken! Ik wist niet dat mij dat nog zou gebeuren. Door de dag zo in te delen dat ik eerst met de kern bezig ga, krijg ik mijn werk af, delegeer ik meer en beter en kan ik ook bezig met de plannen voor de toekomst. De waan van de dag heeft me niet meer in zijn greep."

Pleuni Blaauw

Ageeth Nieuwenkamp

MET Nieuwenkamp en docent op het Deltion College

Beeldcoach en nanny-bemiddelaar

Ik ontmoette Joyce toen ze een pitch deed bij de Open Coffee in Zwolle. Het viel me direct op dat ze precies zo overkomt zoals je verwacht bij een talent in organiseren. Rustig, zorgvuldig, goed voorbereid. Joyce weet wat ze doet. Als zelfstandig professional met een parttime baan heb ik heel wat ballen hoog te houden dus een afspraak was snel gemaakt. Wat ben ik blij met de informatie die ik kreeg! Joyce luisterde uitgebreid naar m’n ontwikkelwensen en vroeg goed door. Daarin betrok ze ook de informatie uit de vragenlijst die ik voorafgaand aan de sessie had ingevuld. Ik voelde dat al haar aandacht echt voor mij was en ik had het idee dat Joyce er van genoot om met me mee te denken. Sindsdien maak ik bewuster keuzes. Bijvoorbeeld over:

  • welke activiteit voorrang heeft
  • hoeveel tijd ik aan een activiteit wil besteden,
  • vaste onderdelen in m’n agenda(zoals de administratie bijwerken)
  • tevreden zijn met een agenda die voor 60% gevuld is!

Ik plan mijn to-do list in mijn beschikbare werktijd. Dat geeft mij overzicht en geeft me de mogelijkheid duidelijk naar de vragensteller te communiceren. Ik heb je vraag gelezen, dan en dan heb ik de uitwerking van je vraag ingepland en kun je reactie van me ontvangen. Wat een rust geeft dat!!! Net als het bewust gebruiken van een bericht van afwezigheid in Outlook. Duidelijke communicatie naar de ander, wat een simpele handeling, maar wat heeft het me veel opgeleverd! 

Annemieke Tissink

Annemieke Tissink

Ondernemerscoach

"Voordat ik met Joyce aan de slag ging had ik meer dan 40.000 e-mails … Die zaten misschien niet allemaal in mijn inbox, maar een groot gedeelte ervan wel. Er kwam elke dag een enorme hoeveelheid e-mail bij, van klantvragen tot nieuwsbrieven. Het werd lastig om het overzicht te behouden en dat gaf onrust. Soms wist ik niet meer wat ik nu wel of niet had gelezen… Niet handig! Tijd voor actie. Joyce kwam als geroepen en samen zijn we de mailbox ingedoken. Binnen drie uur was ik meer dan 38.000 mails lichter… Dat scheelt een hoop! Nu streef ik dagelijks naar een lege inbox. Soms lukt dat, soms blijven er nog een paar achter die een dag langer moeten wachten. Ik heb nu in elk geval een systeem en overzicht over wat ik nog moet lezen en beantwoorden. Ik ben weer in control en dat voelt heerlijk."

Marijke Willems

Marijke Willems

Mindfullnesstrainer en coach in zorg en onderwijs

"Joyce is een ochtend op mijn werkplek geweest en wat was dat fijn. Ze sluit volledig bij mijn persoonlijke werkwijze aan, geeft tips en adviezen en is geheel zonder oordeel, ze dringt mij niets op. Hierdoor leer ik gemakkelijk met meer structuur te werken. Fijn dat een aantal zaken nu zijn opgeruimd en ik handige systemen heb die mij dagelijks omringen waardoor ik me met mijn gehele aandacht op een taak kan richten. Iedereen die wel wat meer structuur op zijn of haar werkplek kan gebruiken gun ik Joyce."

Loes Visser

Artistiek leider en dirigent

"Joyce gaf me de ultieme tip om mijn losse partituren met slappe kaft, makkelijk vindbaar te ordenen in mijn boekenkast. Daar geniet ik elke dag van! Ook leerde ik een  systeem om de lopende zaken handig te ordenen, zodat mijn bureau nu dagelijks leeg is. Geen losse stapeltjes papier meer op m’n werktafel. Heerlijk, dat gun je iedereen. Op de computer hebben nu alle concerten en projecten een eigen mapje, zodat ik informatie  die ik wil bewaren snel vindbaar zijn! Een enorme tijdwinst. Joyce, je hebt me enorm geholpen, hartelijk dank voor je gouden tips! "

Niels van Til

Niels van Til

Zelfstandig ondernemer

     "Als ZZP- er hou ik verschillende ballen in de lucht: klantencontact, webwinkel, bakkerij en ook nog de administratie... Niet echt mijn hobby, maar wel een bijzonder belangrijk onderdeel van de business. Toen de facturen zich weer eens opstapelden heb ik Joyce gebeld. Een lang gekoesterde wens, maar het kwam er steeds niet van... Je kent het misschien, druk druk druk, hier en daar wat "wirrie warrie". Na onze eerste afspraak waren de resultaten direct zichtbaar: tijdsbesparing, overzicht, rust in mijn hoofd en mijn werkplek, grip op de zaak, inzicht, administratie die op tijd verwerkt wordt, kortom "back in control". Wat een opluchting! Mijn hele bedrijfsvoering is nu van A tot Z gestructureerd. Tijdens het organiseren kwamen er een aantal besparingen naar boven. Hiermee was de factuur van Joyce meer dan terugverdiend. En dan ook nog tips die blijvend financieel bijzonder gunstig uitpakken ! Ook net dat ene zetje nodig ? Aarzel niet en neem Joyce in de arm. Van harte aanbevolen."

 "Ik heb de werkplektraining met veel plezier gevolgd! Met 1001 dingen te doen op een dag vond ik het soms lastig het overzicht te houden met als gevolg dat ik alle dagen van de week een dubbelcheck deed of ik alles wel gedaan had. Tijdens de training heb ik praktische tips gekregen hoe ik met overvolle mailbox en agenda kan omgaan. Het zelf ter plekke uitvoeren helpt om het daarna in de praktijk te blijven brengen. Ook ben ik door de vragen van Joyce kritischer gaan kijken naar de formats die we als organisatie gebruiken. De combinatie van de persoonlijke aanpak van Joyce, de feedback en het meedenken maken dat ik de training echt  kan aanraden aan iedereen! Mij heeft het in ieder geval meer rust en overzicht gegeven in mijn werkzaamheden."

 Esther, ambulant begeleider in het onderwijs.  

"We zijn inmiddels een paar weken verder en ik moet zeggen dat het organiseren blijvend effect heeft! M’n bureau blijft netjes, belangrijke zaken sla ik op in m’n digitale mappen en je wilt niet weten voor hoeveel nieuwsbrieven ik me al heb afgemeld! Veel collega’s vragen naar de training en zien dat het werkt. Heb al velen tips kunnen geven. M’n kantoor-collega houdt ook z’n bureau netjes, het werkt dus aanstekelijk ;-). Nu focus ik overdag op wat ik gepland heb te doen in plaats van m’n mailbox te volgen. Conclusie: ook hier heb je weer georganiseerd met effect!"

Dieke, afdelingsleider op een middelbare school.  

 

"Na een ochtendje flink doorwerken is mijn mail weer op orde en ga ik het vanaf vandaag anders aanpakken. Voorheen las ik mijn mail (werk en privé) overal en nergens (lees: telefoon, Ipad, laptop). Met als gevolg dat beide mailboxen overvol en chaotisch waren. Want na het lezen en beantwoorden liet ik ze gewoon staan. En dat moest anders!!! Joyce heeft me geweldig geholpen. Met tips, maar we hebben het probleem ook direct aangepakt. Dat werkt heel goed. Mijn mailbox is weer op orde, ik heb weer rust in mijn hoofd, omdat ik nu in een oogopslag zie wat er nog moet gebeuren." Martine Bargeman, leerkracht op een basisschool, Zwolle.  

"Bij Joyce Bilal heb ik een training gevolgd om efficiënt te leren werken met mijn mail, agenda en to-do- lijsten. Ze heeft door haar goede overzicht, tips en persoonlijke benadering mijn manier van werken veranderd. Ik had een hele berg werk waar ik tegen op keek en ze heeft geweldig geholpen dit overzichtelijk te maken. Vooral het organiseren van mijn mail en agenda hebben er voor gezorgd dat ik weer controle heb en houd over mijn werk."

Jan Bosma, docent Ichtuscollege Dronten  

 

"De sessie heeft mij concreet tijd om mijn werk goed te doen opgeleverd. Ik behandel al mijn inkomende mailtjes actief, ik weet wat er gebeuren moet en ik weet wanneer ik dat ga doen en ik weet wanneer het gedaan is. Ik heb weer controle over mijn agenda en mijn afspraken en ik kan nu (vooral voor mezelf heel belangrijk!) onderbouwen wanneer ik ergens wel of geen tijd voor heb. Als ik naar huis ga dan weet ik dat ik mijn werk goed georganiseerd heb en dat ik de werkdag dus af kan sluiten. Organiseren met effect tot de max!" Esther Bruintjes, docent Talentstad, Zwolle.   

"Onze keuken leek niet alleen na het koken op een slagveld, maar ook wanneer de keukenkastjes open gingen. Wij ergerden ons enorm aan de keuken. Spullen veranderden regelmatig van plek, 2 geopende potten pindakaas was geen uitzondering en het duurde even voordat de juiste pan op het gas stond, omdat er eerst het een en ander opgeruimd moest worden. Hoog tijd voor verandering." "Joyce Bilal van Organiseren Met Effect uit Zwolle kwam een ochtend naar Vroomshoop. Ze heeft niet alleen de keuken samen met ons weer op orde gebracht, maar ook voor een stuk rust in ons hoofd gezorgd. Aan het einde van de ochtend stond alles in de keuken op een logische plek." "Kortom, wij zijn heel erg tevreden over het werk dat Joyce Bilal met veel plezier voor ons heeft gedaan. Vooraf waren benieuwd hoe lang onze keuken op orde zou blijven. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en is onze keuken nog steeds georganiseerd! We gebruiken onze georganiseerde keuken elke dag met veel plezier. Een bezoek van Organiseren met effect raden we van harte aan." Christiaan en Kim Hovestad, Vroomshoop.

"Joyce en ik waren collega's bij de opleiding toerisme bij Landstede. Toen ik haar jaren later weer tegenkwam en hoorde dat ze professional organizer was, begreep ik dat meteen. Joyce is accuraat, komt haar afspraken na, is duidelijk, intelligent en voorkomend. Kortom de juiste ingrediënten voor het vak dat ze uitoefent. Ik heb haar meteen aangeraden bij een collega en hij heeft haar training en begeleiding met veel plezier gevolgd. Een training waarbij het resultaat blijvend is. Daarnaast heeft Joyce voor ons onderwijsteam bij ziekte een collega relatiemanager vervangen door een aantal stagebezoeken over te nemen. Een telefoontje eraan gewaagd om haar deze klus, buiten haar core business, voor te leggen. En jawel hoor, een korte briefing later, meteen aan de slag. Top!"

Jantine Smit, interim teamleider Clusius College Alkmaar

 

"Als MBO-docent krijg ik dagelijks veel mail. Zelfs zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Joyce heeft mij geholpen om orde en structuur aan te brengen in mijn mailbox." "Op een middag zijn we voor mijn overvolle mailbox gaan zitten en heeft Joyce mijzelf mijn mailbox laten ‘opruimen’. ‘Slik’, dacht ik. Ik dacht dat Joyce dit lastige karweitje zou gaan doen, maar ik moest zelf aan de bak. Gaandeweg merkte ik dat het wel heel prettig werken was, omdat ikzelf de controle hield op wat ik in mapjes ging zetten of wat naar de prullenbak ging. Joyce begeleidde mij op een prettige manier door bij twijfelmailtjes te vragen wat ik er mee wilde. Zij liet mij nadenken over het belang van de mailtjes. Het was een pittige leerzame middag, waarbij wij zelfs nog een digitale agenda hebben ingericht. Die geeft mij tot de dag van vandaag precies aan wat ik die dag moet doen." "Ik werk nu een aantal weken volgens de werkwijze van Joyce. Ik check niet langer de hele dag mijn mail, ben niet bang dat ik een afspraak vergeet (alles staat duidelijk in mijn agenda), heb duidelijk voor ogen wat ik nog moet doen. Kortom: ik heb meer overzicht gekregen, meer rust, en zeker niet onbelangrijk: meer tijd! Zodat ik kan doen wat het belangrijkste voor mij is: lesgeven! Ik sluit elke dag mijn laptop met een gerust hart en een lege mailbox! Joyce bedankt, je bent een echte aanrader!" Inge van den Belt, docent Landstede, Zwolle.  

linkedin facebook twitter

Joyce Bilal-Hovestad

Zakelijk professional organizer
Sloetmarke 10
8016 CG Zwolle
06 - 2443 7216
info@organiserenmeteffect.nl
www.organiserenmeteffect.nl